Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(646)
Forma i typ
Gry i zabawki
(635)
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Mapy
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(537)
wypożyczone
(166)
nieokreślona
(36)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia centralna
(1)
Wypożyczalnia dla dzieci
(473)
Oddział Dziecięco-Młodzieżowy
(135)
Czytelnia Oddziału Dziecięco-Młodzieżowego
(1)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 3
(60)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 7
(9)
Filia nr 8
(1)
Filia nr 14
(1)
Filia nr 15
(28)
Filia nr 17
(5)
Filia nr 18
(1)
Filia nr 21
(15)
Dział Informacji
(5)
Autor
Knizia, Reiner (1957- )
(30)
Peeters, Raf
(25)
Szymanowicz, Maciej (1976- )
(19)
Czuba, Sławomir
(15)
Żabicka, Monika
(13)
Moon, Alan R. (1951- )
(11)
Kałuża, Adam
(10)
Bauza, Antoine
(9)
Cathala, Bruno
(9)
Traczykowski, Grzegorz
(9)
Trzewiczek, Ignacy
(9)
Korzeniewski, Przemysław
(8)
Larek, Tomek
(8)
Menzel, Michael
(8)
Sobich-Kamińska, Anna
(8)
Vogt, Rolf
(8)
Wrede, Klaus-Jürgen
(8)
Zdybel, Jacek
(8)
Bukowski, Adam
(7)
Kiesling, Michael
(7)
Matthäus, Doris
(7)
Odorowicz, Bartosz
(7)
Burkowska, Zofia
(6)
Lohausen, Dennis
(6)
Miłuński, Filip
(6)
Cardouat, Marie
(5)
Kortas, Paulina
(5)
Quilliams, Chris
(5)
Rosenberg, Uwe
(5)
Roubira, Jean-Louis
(5)
Schacht, Michael
(5)
Teubner, Marco
(5)
Wallace, Martin
(5)
Chojnowski, Ryszard
(4)
Deacove, Jim
(4)
Faidutti, Bruno
(4)
Fraga, Roberto
(4)
Kramer, Wolfgang
(4)
Leacock, Matt
(4)
Madaj, Karol
(4)
Madaj, Karol (1980- )
(4)
Małecki, Łukasz
(4)
Miśkiewicz, Magdalena
(4)
Pratchett, Terry (1948-2015)
(4)
Rieneck, Michael (1966- )
(4)
Socha, Piotr
(4)
Socha, Piotr (1966- )
(4)
Teuber, Klaus (1952-2023)
(4)
Weissblum, Aaron (1964- )
(4)
Wełnicki, Marcin
(4)
Wiśniewski, Piotr
(4)
André, Marc
(3)
Azagury, Éric
(3)
Beaujannot, Gaëtan
(3)
Bloemmen, Hans
(3)
Borsuk, Karol
(3)
Coimbra, Miguel
(3)
Corleone, Vittorio
(3)
Daujean, Julien
(3)
Denoual, Thierry
(3)
Derkacz, Zbyszek
(3)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(3)
Fabiański Wiktor
(3)
Franz, Klemens
(3)
Ginter, Tomasz
(3)
Hołubowska-Chrząszczak, Justyna
(3)
Kalicki, Klemens
(3)
Kordowski, Bartłomiej
(3)
Kubiak, Wojciech
(3)
Lohausen, Dennis (1977- )
(3)
Luciani, Simone
(3)
Madej, Karol
(3)
Matusik, Krzysztof
(3)
Maublanc, Ludovic
(3)
Milewski, Piotr
(3)
Mydel, Marek
(3)
Pogoda, Łukasz M
(3)
Rejchtman, Grzegorz (1970- )
(3)
Rivollet, Alain
(3)
Silva, Lorenzo
(3)
Skudlarska, Anna
(3)
Stadler, Stefan (1973- )
(3)
Szyszko, Marek (1951- )
(3)
Walczak, Agnieszka
(3)
Walker-Harding, Phil
(3)
Williams, Russell
(3)
Wróblewska, Aneta
(3)
Zawistowski, Andrzej (1973- )
(3)
Adamescu, Adrian
(2)
Allers, Jeffrey D
(2)
Andruszkiewicz, Jaro
(2)
Bajor, Remigiusz
(2)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(2)
Bartos, Hubert
(2)
Bartoszewski, Dariusz
(2)
Basałyga, Jarosław
(2)
Boden, Victor
(2)
Boyd, Leonard
(2)
Brashaw, David
(2)
Bruchnalski, Marcin (1958- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
2010 - 2019
(469)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(366)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(638)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Australia
(1)
Francja
(1)
Włochy
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(632)
ukraiński
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(329)
9-13 lat
(211)
6-8 lat
(189)
Młodzież
(109)
14-17 lat
(75)
0-5 lat
(73)
Dorośli
(5)
18+
(3)
Rodzice
(3)
Bibliotekarze
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Język ukraiński
(19)
Gry logiczne
(11)
Gry planszowe
(6)
PRL
(5)
Szachy
(4)
Gry przygodowe
(3)
Wyścigi samochodowe
(3)
Śmiech
(3)
Angry Birds (postacie fikcyjne)
(2)
Arystokracja
(2)
Bitwa o Anglię (1940)
(2)
Ekonomia
(2)
Gra słów
(2)
Grzybobranie
(2)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(2)
Historia
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Koty
(2)
Krowa
(2)
Napoje magiczne
(2)
Parki i ogrody
(2)
Pingwiny
(2)
Piraci
(2)
Piłka nożna
(2)
Rafa koralowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rolnicy
(2)
Scotland Yard
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Teleturnieje
(2)
Udawane związki
(2)
Zwierzęta
(2)
7 Eskadra Myśliwska im. Tadeusza Kościuszki
(1)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Armia Krajowa (AK)
(1)
Astronauci
(1)
Baba Jaga (postać mitologiczna)
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bale kostiumowe
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Biblioteki
(1)
Bitwa warszawska (1920)
(1)
Bóbr europejski
(1)
Chciwość
(1)
Chłopcy
(1)
Cichociemni
(1)
Cyrk
(1)
Czerwony Kapturek (postać fikcyjna)
(1)
Dinozaury
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Duchy
(1)
Dżdżownice
(1)
Ekosystem
(1)
Empatia
(1)
Finanse
(1)
Geografia
(1)
Gniew
(1)
Gry elogiczne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grzyby
(1)
Handel
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Jagiellonowie (dynastia)
(1)
Jaś i Małgosia (postacie fikcyjne)
(1)
Język polski
(1)
Karta ro
(1)
Konflikt
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koń
(1)
Kraina Lodu (świat fikcyjny)
(1)
Krajobraz
(1)
Kriegsmarine
(1)
Kucharze
(1)
Kura domowa
(1)
Kurnik
(1)
Kury nioski
(1)
Kwiaty
(1)
Lamy (ssaki)
(1)
Las
(1)
Liczenie
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Macochy i pasierbice
(1)
Mars (planeta)
(1)
Marynarka Wojenna (Polska ; 1918-1939)
(1)
Minecraft
(1)
Monopol
(1)
Motyle
(1)
Mrówki
(1)
Muzyka
(1)
Naczynia
(1)
Niedźwiedzie
(1)
ORP Orzeł
(1)
Odgłosy
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odzyskanie niepodległości przez Polskę (1918)
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Osadnictwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1801-1900
(4)
1939-1945
(4)
2001-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Chiny
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Świat
(2)
Ameryka Północna
(1)
Amsterdam (Holandia)
(1)
Antarktyda
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Filipiny
(1)
Jamajka
(1)
Japonia
(1)
Manila (Filipiny)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Ocean Spokojny
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(640)
Gry i zabawy umysłowe
(62)
Gry strategiczne
(26)
Gry edukacyjne
(25)
Gry i zabawy
(14)
Gry w karty
(7)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Broszura
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Powieść
(2)
Quizy
(2)
Romans historyczny
(2)
Fantastyka
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Instrukcja do gry
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Książka-zabawka
(1)
Mapy
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(355)
Historia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
646 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zakład, że Tego Nie Wiesz! ; t. 5)
Edukacja i pedagogika
Etnologia i antropologia kulturowa
Kolekcja książek przybliżających dzieciom tajniki nauki. Każde wydanie poświęcone jest innemu zagadnieniu związanemu z techniką, przyrodą, zdrowiem, zjawiskami atmosferycznymi. W przystępny i zachęcający sposób objaśnia jak działa otaczający nas świat. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Elektryzujące gry logiczne / Beatrice Tinarelli ; [przekład: Jacek Lech]. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk : Wydawnictwo Adamada, 2021. - [22] strony : ilustracje ; 36 cm.
Tytuł oryginału: The big book of brain games.
Edukacja i pedagogika
Hobby i czas wolny
Halo, Ziemianie! Profesor Goryl – odkrywca pozymonu, twórca teorii nieprzypadkowych przypadków, międzygalaktyczny ambasador rozumu, autor przewodnika. Sto oblicz Plutona, łakomy badacz sztuki kulinarnej Belurian, a przede wszystkim tropiciel ekscytujących planszówek zaprasza do gry. 8 gier, 8 okazji do wykazania się sprytem, znajomością matematyki, umiejętnością planowania i logicznego myślenia. Nie każcie na siebie czekać! [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka : 36 kafelków, 8 żetonów postaci, instrukcja.
Gra dla 2-4 graczy.
Czas rozgrywki: 15 min.
Na podstawie książki Zofii Staneckiej.
Wiek graczy: od 4 lat.
Hobby i czas wolny
Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. [Nota Wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
La Mame Games - wydawca oryginału.
Gra dla 2-6 osób.
Czas rozgrywki: 20 min.
Polska edycja światowego hitu.
Zawartość pudełka: 18 kart wpływów - 6 rodzajów po 3 sztuki, 6 kart pieniędzy, 6 kart arkuszy pomocy, 6 znaczników) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 16x11x3 cm + instrukcja (8 stron złożonych w harmonijkę : ilustracje kolorowe ; 60x15 cm).
Wiek graczy: 10+.
Hobby i czas wolny
Akcja gry "Światowy konflikt" toczy się na granicy rosyjskiej i zachodniej strefy wpływów. Wciel się w rolę lokalnego polityka starającego się sięgnąć po władzę. Aby Ci się to udało będziesz musiał skutecznie wykorzystać swoje wpływy w kraju i za granicą. Będziesz także zmuszony pozyskiwać fundusze na swoją działalność. Bez pieniędzy nie sięgniesz po władzę! Gracze muszą zachować swoje wpływy i pozbawić ich swoich przeciwników. Ten, kto straci dwie karty wpływów odpada z gry. Wygrywa gracz, który jako jedyny pozostanie przynajmniej z jedną kartą wpływów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Na opakowaniu: 3 v 1 ; limitovanij tiraž.
Oryginalna gra powstała w 1943 r.
Zawartość pudełka: 4 plansze, 2 12 -ścienne kostki, 120 kartoników, 60 królików, 24 owce, 20 świń, 12 kur, 4 konie, 4 plastikowe małe psy, 2 plastikowe duże psy, instrukcja.
Gra dla 2-6 osób.
Tekst w języku ukraińskim. Alfabet wyrażony cyrylicą.
Wiek graczy: 7+.
Hobby i czas wolny
Борсук приходить на допомогу гравцю, стадо якого зазнало втрат після атаки вовка або лисиці. Як саме? Коли гравець викидає на кубику вовка або лисицю, він втрачає тварин у звичайному порядку, але отримує фігурку борсука. Якщо борсук залишається у гравця до наступного раунду, він може використати його як джокера для отримання певної тварини. Приклад: Михайлик має одну вівцю, три кролики та фігурку борсука. На кубиках він викинув вівцю та свиню, тому отримує зі стада вівцю за звичайними правилами. А от борсук “перевтілюється” на свиню, тому хлопець отримує зі стада й одну свиню. Після цього борсук повертається в стадо. Йому треба відновити сили для нових перевтілень! Але якщо Марічка, чия черга після Михайлика, викинула вовка або лисицю, вона забирає у Михайлика фігурку борсука та може скористатися його силою під час наступного кидка кубиків.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antek i guzik z wygranej / Aneta Grabowska ; ilustrowała Milena Molenda. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2023. - 42, [6] stron : ilustracje ; 25 cm.
(Antek przyjaciel od serca / Aneta Grabowska)
Dla 4-6-latków.
Antek, Zosia i ich rodzice chwycili nową planszówkę i przystąpili do gry! Dorośli i dziewczynka mieli ubaw po pachy, a chłopiec raz po raz nucił melodię zwycięzcy… Do momentu aż wyciągnął TĘ kartę. Wstrętną, okropną, przebrzydłą. Na szczęście ze złością i rozczarowaniem nie został sam – Wy również nie zostaniecie! Dlaczego nie tylko buzię zwycięzcy zdobi uśmiech? I ile pięknych chwil dostarcza rozgrywka w miłym towarzystwie? Książka zachęca do spędzania czasu z bliskimi, pomaga budować zdrowe relacje, uczy mądrego współzawodnictwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op/I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 31)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
Hobby i czas wolny
W ostatnich latach gry planszowe stały się w Polsce bardzo popularne. Stale rośnie liczba graczy, pojawiają się nowi wydawcy, sklepy, recenzenci, blogerzy, a co tydzień swoją premierę ma kilka lub nawet kilkanaście nowych tytułów. Rosnąca popularność, wydawanie coraz większej liczby gier oraz coraz częstsze pojawianie się tematu planszówek w przestrzeni publicznej sprawiają, że gry planszowe zaczęły również znajdywać swoje miejsce w ofercie bibliotek. Niniejsza broszura przygotowana została przede wszystkim z myślą o potrzebach bibliotekarzy i głównie do nich też jest kierowana. Przyda się jednak również innym osobom, dla których tematyka planszówek nie jest obojętna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 10 kafelków planszy, plansza Postępu, 5 pionków Postaci, 9 pionków Bohaterów, 6 kart Postaci, 9 kart Przyjaciół/Przedmiotów, 9 kart Misji, 1 karta Alicji, 23 karty Przedmiotów, 12 kart Losu, 18 znaczników Śladów, 3 znaczniki Postępu, 5 znaczników Akcji, 5 znaczników Misji, kostka, 2 podkładki pod kubek (takie same, jak kafelki planszy), instrukcja.
Gra dla 2-5 graczy. Czas gry 40-60 min.
Na pudełku: Gra przygodowa.
Wiek graczy 9+.
Hobby i czas wolny
Wszyscy gracze zamienili się w ptaki Dodo i zostali uwięzieni w Wonderlandzie. Żeby wyjść z tej magicznej krainy, uczestnicy gry muszą wspólnie: zdobyć zaufanie mieszkańców, odnaleźć Alicję oraz dotrzeć do Sali o Wielu Drzwiach. Każde wykonane zadanie i odnaleziony ślad Alicji zbliża graczy do ucieczki. Trzeba tylko pamiętać, że zegar cały czas tyka, więc warto dobrze zaplanować każdy swój ruch!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
From tke Movie Disney Frozen II.
Zawartość pudełka: 12 skoczków, 4 wyrzutnie, 4 drzewka, plansza, instrukcja,
Gra dla 2-4 osób. Czas rozgrywki: 15 min.
Tekst w języku ukraińskim. Alfabet wyrażony cyrylicą.
Wiek graczy: 3+.
Hobby i czas wolny
Захоплива настільна гра "Катапульти: Крижане серце 2 (Catapults: Disney Frozen 2)" від торгової марки Trefl неодмінно сподобається всім шанувальникам мультфільму! "Катапульти" - це захоплююча гра на спритність для всієї родини. Хто буде кращим стрільцем та влучить в центр мішені? Дізнайся швидше! Гра тренує увагу, спритність та інші корисні навички. Рекомендований вік - від 3-х років.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
Książka
W koszyku
Czas gry: 30/90 minut.
Zawartość pudełka: duża plansza, plansze graczy, 80 żetonów, 60 dużych kart misji,120 kart Szkolenia, 60 kart Zdarzenia, 60 kart Warunki Lotu, 12 drewnianych pionków, 32 drewniane znaczniki, drewniany dysk, plansze graczy, instrukcja, załącznik edukacyjny (34 strony ; 21 cm).
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+.
Historia
Zgłoś się na szkolenia. Skocz na spadochronie by walczyć z okupantem i zostań cichociemnym! Czy samolot doleci do kraju Czy po wylądowaniu unikniesz aresztowania lub wsypy? Czy zdążysz zrealizować podjętą misję Nie ma czasu do stracenia. Cichociemni do służby szli na ochotnika, choć czekało ich mordercze szkolenie. Po kilku miesiącach różnych kursów, wyspecjalizowani w dywersji, wywiadzie, łączności i pracy sztabowej byli gotowi do walki w podziemiu. Pod osłoną nocy wracali do kraju drogą lotniczą. Razem z nimi zrzucano pieniądze, broń i radiostacje. Po skoku spadochronowym rozpoczynali podziemną „robotę", by spełnić marzenie swoje i milionów Polaków. Marzenie o wolnej Polsce. Ojczyzna w potrzebie. Wywalcz Jej wolność lub zgiń. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy na podwórku / [tłumaczenie i redakcja Agnieszka Ostojska-Badziak]. - Warszawa : Media Service Zawada, [2016]. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
(Książeczki z Półeczki ; 37)
(Mini Mini+ Poleca)
(Peppa Pig)
Na 4 stronie okładki: Na podstawie serialu "Świnka Peppa". Postać świnki Peppy stworzyli Neville Astley i Mark Baker.
Rok wydania wg opisu BN.
W ogrodzie świnek nie można się nudzić. Zwłaszcza gdy tata przyniesie pudło z zabawkami do gier planszowych. Wówczas wszystko może się zdarzyć...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monopol na zbawienie / Szymon Hołownia ; ilustracje Vincent (Gowarzewski Michał) Venoir. - Wydanie 3. - Kraków : "Znak", 2010. - 478, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.+ Gra planszowa.
Książka w pudełku z dołączoną grą planszową. Gra planszowa zawiera: [9] tablic kolorowych ; 20x15 cm, 72 karty do gry ; 12x9 cm, 4 pionki oraz kostkę.
Na stronie tytułowej także nazwa ilustratora: Michał Gowarzewski.
Religia i duchowość
Książka odpowiada zarówno na pytania tych, którzy o Kościele wiedzą niewiele, a chcieliby wiedzieć więcej - np. dlaczego pościć w piątek i czemu Kościół nie lubi wróżek, jak i tych, którzy są na wyższym poziomie wtajemniczenia. Dla nich będą interesujące rozważania o jałmużnie, wpływie kościelnej formacji na tembr głosu księży czy godzeniu zła w świecie z Bożą dobrocią. Możemy sprawdzić swoją religijną wiedzę, a także zastanowić się nad rzeczami, o których wcześniej nie mieliśmy okazji pomyśleć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272-58 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272-58 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MAGAZYN (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ravenels / Lisa Kleypas ; cz. 3)
Stanowi część 3. cyklu pt.: "Ravenels". Cz. 1 pt.: "Nieczuły rozpustnik", cz. 2 pt.: "Buntowniczka".
Tytuł oryginału cyklu: "The Ravenels, book 3" 2017.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 amer. R (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Duże Litery)
(Rodzina Ravenelów / Lisa Kleypas ; t. 3)
Stanowi tom 3. cyklu, tom 1. pt.: "Nieczuły rozpustnik", tom 2. pt.: "Buntowiczka".
Większość debiutantek, uroczyście wprowadzanych na salony, marzy jedynie o znalezieniu tam męża. Lady Pandora Ravenel, ambitna piękna dziewczyna, ma inne plany. Zamiast męczyć się udziałem w kolejnych balach składających się na słynny londyński Sezon, wolałaby siedzieć w domu i wymyślać gry planszowe, które zamierza sama produkować i sprzedawać. Jednak podczas jednego z przyjęć zostaje przypadkiem zamieszana w skandal i skompromitowana przez przystojnego nieznajomego. Po latach unikania małżeńskich pułapek Gabriel, lord St. Vincent, ratując honor, musi się oświadczyć młodej buntowniczce, która zupełnie nie pasuje do jego pozycji i trybu życia. W istocie panna nie chce mieć z nim nic wspólnego. Poznawszy Pandorę lepiej, Gabriel odkrywa urok jej żywiołowego charakteru i jest gotów zrobić wszystko, by ją zdobyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Żółtodziobów...)
Na okładce: Patrick Wolff, dwukrotny szachowy mistrz USA, przedstawia: szybkie i łatwe metody poznawania podstaw gry w szachy, strategie wygrywania z przeciwnikiem, rzeczowe porady dotyczące otwarć, gry środkowej i końcówek.
Kultura fizyczna i sport
Dzięki tej książce nauczysz się szybko i bez trudu: rozpoznawać, jakie strategie stosuje przeciwnik i z powodzeniem kontratakować, dawać mata tylko jedną bierką, prowadzić atak na króla, przewidywać posunięcia komputera, grać w szachy przez Internet. Znajdziesz tutaj też ciekawe anegdoty o największych mistrzach szachowych. "Szachy dla żółtodziobów" to doskonałe wprowadzenie w ten niezwykły świat, bez względu na to, czy chciałbys grać dla przyjemności, czy dla sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794.1 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry: 30 minut.
Zawartość pudełka: plansza do gry, 12 żetonów z armiami, 60 kart, 24 znaczniki rozkazów, 6 kartonowych wskaźników, 1 znacznik upływu czasu, 2 broszury z opracowaniem historycznym i instrukcją.
Gra dla 2 graczy. Czas rozgrywki 30 minut.
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim, tłumaczony z angielskiego.
Wiek graczy: 12+.
Historia
Hobby i czas wolny
„Bitwa Warszawska” to szybka gra wojenna dla dwóch graczy, przedstawiająca wydarzenia z sierpnia 1920 r. Trwa wojna polsko-bolszewicka. Na Warszawę naciera Armia Czerwona. Czy polskim żołnierzom uda się rozbić armie napastnika? Czy Wojsko Polskie zdoła obronić Warszawę? Jeśli zawiedzie, bolszewickie armie przejdą na Zachód i po całej Europie rozleje się komunistyczna pożoga… [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 2 kafelki startowe, 40 kafelków słodkości, chatka Baby Jagi, 8 żetonów pierniczków, 4 kafelki czapek Baby Jagi, 3 drewniane pionki, instrukcja.
Gra dla 2-4 osób. Czas rozgrywki 20 min.
Wiek graczy 6+.
Hobby i czas wolny
Poznajcie Jasia i Małgosię. W środku gęstego lasu odnaleźli niezwykłą chatkę, całą zrobioną z łakoci. Pyszności! Niestety mieszka w niej zła baba jaga, która pragnie złapać naszych bohaterów. Wspólnymi siłami pomóżcie im zjeść jak najwięcej łakoci i nie dajcie się złapać. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kopciuszek / Melis Looveer ; [ilustracje] Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Granna, © 2020. - 1 pudełko ; 19x19x4 cm.
Zawartość pudełka: 24 kafelki, plansza z zegarem, drewniana kostka, instrukcja.
Gra dla 1-4 graczy. Czas rozgrywki 20 min.
Wiek graczy: 4+.
Hobby i czas wolny
Pomóżcie Kopciuszkowi wybrać się na wielki bal. Odszukajcie – w odpowiedniej kolejności- wszystko, co niezbędne, by mógł zadziałać czar. [Nota Wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
Książka
W koszyku
Zawartość pudełka: 1 plansza do gry, 1 figurka, 8 kości, 24 żetony, 2 zasłonki, 2 instrukcje.
Gra dla 2 graczy.
Czas rozgrywki: 20 min.
Tekst równolegle w języku polskim w przekładzie angielskim.
Bezpieczeństwo i wojskowość
Historia
Hobby i czas wolny
ORP Orzeł to gra dla dwóch osob. Każdy gracz ma do osiągniecia inny cel. Grający polska Marynarka Wojenną ma za zadanie uciec okretem podwodnym ORP Orzeł z Bałtyku na Morze Połnocne. Przeciwnik, kierujacy Kriegsmarine (marynarka wojenna niemieckiej III Rzeszy), ma zatopic Orła, zanim ten opusci Morze Bałtyckie. Rok 1939. Po wybuchu II wojny swiatowej ORP Orzeł opuscił wyznaczone mu miejsce w Zatoce Gdanskiej. Dowodca, skarzac sie na problemy zdrowotne, skierował okret do stolicy Estonii, Tallina. Tam 15 wrzesnia jednostka została internowana przez Estonczykow. Polska załoga postanawia jednak uciec, aby przedostac sie do Wielkiej Brytanii i kontynuowac walke z Niemcami. Musi uniknac wykrycia przez niemieckie lotnictwo oraz uchronic sie przed atakami kutrow torpedowych Kriegsmarine. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Mapa
W koszyku
Mapy - gry "Rzeczpospolitej Turystycznej" / opracowanie Janusz Kopaczek. - Lublin : Fundacja "Via Jagiellonica", 2016. - 2 mapy na 1 arkuszu : na obu stronach arkusza, wielobarwne ; 42x48 cm, 61x48 cm, arkusz 68x48 cm, złożone 24x12 cm.
Mapa poboczna: Lublin zamek i miasto 1568-1569, 26x48 cm.
Mapa zawiera 2 gry o tematyce historycznej i ich opisy.
Panel: edycja 2016/2017.
Tytuł panelowy.
Sejm Unii Lubelskiej 1569. "Szlak Jagielloński" Kraków-Lublin-Wilno 1386-1611.
Tekst w języku polskim, treść mapy także w białoruskim, estońskim, litewskim, łotewskim, rosyjskim i ukraińskim.
Edukacja i pedagogika
Geografia i nauki o Ziemi
Historia
Hobby i czas wolny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 912(438) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej